FAQs

Veel gestelde vragen

Nieuw bij Direct Gras?

Maak een account aan en schrijf je in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze aanbiedingen.

In uw account-pagina kan u uw factuur- en afleveradres aanvullen, zodat met 1 simpele klik uw bestelling straks kan afronden!

Hoe plaats ik een bestelling?

Via onze webshop is bestellen heel eenvoudig.

U kiest eerst de kwaliteit die u wenst. Indien u nog twijfelt, kan u gratis drie stalen aanvragen via dit formulier.

Wanneer u de productpagina opent, merkt u dat u kan kiezen uit 2 meter of 4 meter breedte voor de rol. Wij raden steeds de maximale breedte aan, om zo weinig mogelijk naden te garanderen.
Hou bij het opmeten van uw tuin ook zeker rekening met de poolrichting! Meer info over poolrichting en opmeten.
Bij aantal vult u het gewenste aantal lopende meter in en u duwt op toevoegen aan winkelwagen.

Wanneer u uw winkelwagentje opent, kan u uw order bestellen en wordt u gevraagd om alle nodige informatie in te vullen.

Indien u nog vragen heeft over het bestelproces, kan u steeds contact opnemen op 09 333 88 40.

Hoe kan ik mijn order annuleren of veranderen?

Zolang de producten nog niet afgerekend zijn, kan u steeds alles wijzigen dat u wenst. 

Heeft u al uw bestelling geplaatst? Gelieve dan zo snel mogelijk contact op te nemen met ons en gedetailleerd uw wijzigingen door te geven samen met uw ordernummer naar info@directgras.be .

Wie kan ik contacteren met eventuele vragen?

Krijgt u graag nog extra informatie of heeft u hulp nodig bij het bestellen?

Wat uw vraag ook is, u bent steeds welkom om contact op te nemen:

  • via mail op info@directgras.be
  • via telefoon op 09 333 88 40
  • in persoon via onze showroom

Bekijk zeker ook eens onze installatiegids, die je stap voor stap op weg helpt om uw project te realiseren! U kan de installatiegids downloaden via deze link.

Uit welke verzendingsmogelijkheden kan ik kiezen?

U kan kiezen om de rollen kunstgras te laten opsturen naar uw thuisadres. Indien gewenst, kan u bij de bestelling ook een alternatief leveradres doorgeven.

Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om geheel kosteloos uw bestelling te komen ophalen in ons magazijn. Om een snelle service te garanderen, zullen wij u na uw bestelling contacteren om een datum af te spreken. Zo kan u rekenen op een minimale wachttijd en persoonlijk advies bij afhalen.

Wordt er ook internationaal verzonden?

Voorlopig kan er via de webshop geen leveradres buiten België opgegeven worden. Wenst u toch graag een levering in het buitenland, neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe lang duurt het eer ik mijn bestelling ontvang?

Doordat het kunstgras niet alleen op maat gesneden wordt, maar ook erg omvangrijk is om te verzenden, groeperen wij onze leveringen om de verzendingskosten zo laag mogelijk te houden.

Bij het afrekenen heeft u de mogelijkheid om opmerkingen toe te voegen aan uw bestelling. Indien u een specifieke leverdatum voor ogen heeft, vragen wij u dit daar toe te voegen zodat we hier rekening mee kunnen houden.

Hoe kan ik betalen?

Om uw bestelling af te ronden, kan u kiezen tussen de volgende mogelijkheden : 

Betalen via overschrijving. Hiermee ontvangt u van ons een mail met onze bankgegevens, waarna u zelf de overschrijving dient in te voeren via uw bank. Uw bestelling wordt doorgevoerd vanaf wij uw betaling ontvangen hebben. Dit kan enkele dagen duren.

Betalen bij afhaling. Enkel wanneer u de goederen zelf komt afhalen in ons magazijn, kan u kiezen voor deze optie. Wenst u te betalen met bancontact? Breng ons dan op voorhand op de hoogte, zodanig dat we onze mobiele bancontact bij de hand houden om te kunnen afrekenen. Uiteraard kan er ook steeds contant betaald worden. Onze medewerkers kunnen geen geld wisselen en/of teruggeven, gelieve met gepaste munt te betalen.

Heb ik een account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?

Wanneer u uw bestelling plaatst, zal automatisch een account aangemaakt worden.
Via dit account kan u online uw bestelling opvolgen en uw leveradres of factuuradres aanpassen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

In uw account kan u de status van uw bestelling opvolgen.
Uw vindt uw huidige orderstatus hier.

Wanneer de status van uw bestelling wijzigt, ontvangt u ook een e-mail met extra informatie.

Hoe kan ik een product retourneren?

U heeft uw bestelling ontvangen, maar bent niet helemaal tevreden?
Neem dan zo snel mogelijk contact op via e-mail, zodat we samen naar een geschikte oplossing kunnen zoeken.

Een standaard product retourneren is steeds gratis, indien het product ons in ongeschonden en originele toestand bereikt en na schriftelijke verwittiging.

Voor onze producten op maat ( gesneden naar uw wens ),  geldt de herroepingsplicht niet.
Dit wil niet zeggen dat we u in de kou laten staan. Neem contact met ons op om de situatie te bespreken.

Een gerouterneerd product moet afgeleverd worden na afspraak in de Vijvestraat 20 te 8720 Oeselgem.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Ordernummer

Uw telefoonnummer

Reden van retour

Wij beantwoorden uw e-mail binnen de twee werkdagen.
Bij dringende vragen kan u bellen naar : 09 333 88 40.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Met Direct Gras heeft u alle vrijheid !

  • Wilt u het totaalpakket? Direct Gras zorgt ervoor dat uw huidige tuin omgetoverd wordt tot uw droomtuin !
    Van het weghalen van uw oud gazon, het plaatsen van de stabilisé tot uiteraard het aanleggen van uw kunstgras ; wij verzorgen uw project van A tot Z !  Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
  • Heeft u reeds een geschikte ondergrond of plaatst u deze zelf? Onze ervaren plaatser komt graag kijken of uw tuin reeds klaar is voor kunstgras, waarna hij enkel nog de grasmatten zorgvuldig voor u installeert.
  • Bent u een handige Harry die graag zelf zijn tuin onder handen neemt?
    Neem dan zeker een kijkje naar onze installatievideo en download onze installatiebrochure.